آیا بی‌حوصلگی درمان دارد ؟

بارها بارها برایمان پیش آمده که حس و حال انجام کاری را نداشته‌ایم. برای مثال بی‌حوصله و خسته بوده‌ایم.
آیا بی‌حوصلگی درمان دارد ؟
کد خبر : ۱۵۳۰۱

با اینکه بعضی از افراد نسبت به بی حوصلگی واکنش منفی نشان می‌دهند و به دنبال درمان آن هستند؛ عده‌ای دیگر اصلا احساس بدی ندارند و در مواقع بی‌حوصلگی ترجیح می‌دهند بخوابند. شما از کدام دسته افراد هستید و تا به حال چه اقداماتی برای رفع بی‌حوصلگی‌تان انجام داده‌اید؟

علت بی‌حوصلگی چیست ؟

کسالت یا بی‌حوصلگی، احساس نارضایتی و بی‌علاقگی نسبت به انجام یک فعالیت است. طبق برخی تحقیقات بی‌حوصلگی خوب است چون خلاقیت فرد را تقویت می‌کند. بعضی وقت‌ها افراد حوصله انجام کارهای روزمره و حتی فعالیت‌های مورد علاقه‌شان را هم ندارند. در واقع بی‌حوصلگی زمانی ایجاد می‌شود که شما زیاد انرژی دارید اما نمی‌دانید آن را به چه جایی هدایت کنید یا اینکه می‌خواهید کاری انجام دهید اما تمرکز کردن روی آن برایتان دشوار است.

افراد خستگی را به صورت متفاوت تشخیص می‌دهند و تجربه می‌کنند. در برخی موارد، ملالت ممکن است به این دلایل اتفاق بیفتد:

استراحت ناکافی و یا تغذیه نامناسب

سطوح پایین تحریک ذهنی

عدم انتخاب و یا کنترل فعالیت‌های روزانه

نداشتن تفریحات متنوع

ادراک ضعیف زمان

 

بیشتر بخوانید:

علائم افسردگی و راه‌های درمان آن

زودرنجی بیماری است ؟ + راه‌های درمان

۸ نکته برای داشتن خواب راحت شبانه

 

راه کارهایی برای درمان بی حوصلگی و کسالت

برای سفر برنامه‌ریزی کنید: اگر کاری برای انجام دادن ندارید، می توانید از قبل برنامه ریزی کنید. زمانی که خود را خسته می کنید، برای سفر و رویدادهای آینده برنامه ریزی کنید.

ملاقات با دوستان: بیرون بروید و با برخی از دوستانتان ملاقات کنید، یا دوستان جدیدی پیدا کنید. ملالت و بی حوصلگی اغلب می تواند انرژی شما را کم کند.

چیزهای جدید یاد بگیرید: چند چیز وجود دارد که می توانید انجام دهید تا چیز جدیدی یاد بگیرید برای مثال یک کتاب بخوانید یا درباره موضوعی تحقیق کنید که به آن علاقه دارید.

مدیتیشن انجام دهید: یوگا و مدیتیشن هم جزو مواردی به شمار می‌رود که هنگام خستگی و بی حوصلگی کارآمدند.

خلاق باشید: اگر بی حوصله هستید چون در خانه مانده اید، صنایع دستی زیادی وجود دارند که می‌توانید با اشیا اطراف خانه درست کنید این می تواند به بهبود بی‌حوصلگی کمک کند بدون اینکه شما را مجبور به خرج کردن پول بیشتر و یا یک سفر اضافی کند.

ورزش روزانه را فراموش نکنید: فعال نگه داشتن بدن به شما کمک خواهد کرد که ذهن را فعال نگه دارید. این کار ممکن است به بهبود بی حوصلگی کمک کند مجبور نیستید فعالیت شدید انجام دهید، مانند بسکتبال بازی کردن، به منظور فعال شدن بدن می‌توانید به سادگی پیاده‌روی کنید.

سازگار باشید: اگر آنچه را که در تلویزیون نشان می دهد را دوست ندارید تلویزیون را خاموش کنید اگر برنامه های شما عملی نشده، کار دیگری انجام دهید. یک مسیر جدید پیدا کنید و قالب را بشکنید.

حواستان به قند خونتان باشد: وقتی سطح قند خون افت می کند، متوجه خواهید شد که توجه به کارتان به طور فزاینده ای دشوار است. میان وعده های سالم مثل میوه یا آجیل در محل کار خود نگه دارید تا مغز شما در بالاترین سطح خود عمل کند.

منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر