فواید خوردن گوشت بز

وقتی صحبت از گوشت قرمز می‌شود بیش از هر چیز گوشت گوسفند و گوساله به ذهن می‌آید، غافل از اینکه گوشت بز هم می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت‌های دیگر باشد.
فواید خوردن گوشت بز
کد خبر : ۱۰۷۴۶

گرچه در اروپا و آمریکا خوردن گوشت بز چندان مرسوم نیست؛ اما در آسیا و بیشتر از همه هم در هندوستان گوشت بز مصرف می‌شود.

ادعا می شود که گوشت بز از گوشت های جایگزین مانند مرغ، گوشت گاو و گوشت گوسفند سالم تر است. گوشت بز در ردیف گوشت‌هایی قرار دارد که دارای طبع گرم و تر هستند اما در مقایسه با گوشت شتر سردتر است.

فواید خوردن گوشت بز

کاهش التهاب در رگ های خونی: یکی از مزایای شگفت انگیز گوشت بز این است که می‌تواند خطر التهاب به ویژه در رگ‌های خونی را کاهش دهد. این به دلیل اسید چرب لینولئیک موجود در گوشت بز است. اسید چربی لینولئیک کونژوگه یکی از اسیدهای چرب است که قادر به جلوگیری و کاهش خطر بروز التهاب است.

تثبیت ضربان قلب: گوشت بز ارتباط نزدیکی با سلامت عروق کرونری قلب دارد. به این دلیل است که مقدار چربی اشباع نشده موجود در گوشت بز بیشتر از مقدار چربی اشباع است بنابراین برای ریتم قلب و تنظیم فشار خون مفید است.

جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی: یکی از اسیدهای چرب که می تواند به عنوان پیشگیری از سرطان عمل کنند، اسید لینولئیک کونژوگه است. گوشت بز همچنین حاوی مقادیر نسبتاً زیادی از ویتامین بی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و اسید پانتوتنیک و سپس سلنیوم و کولین است که برای جلوگیری از سرطان نیز مفید هستند.

پروتئین زیاد: پروتئین برای رژیم غذایی مناسب است اما اگر می خواهید میزان پروتئین خود را از گوشت بز تامین کنید، باید مطمئن شوید که از مصرف چربی خودداری می کنید.

 

بیشتر بخوانید:

 
 

ویتامین سی کدام میوه‌ها از پرتقال بیشتر است ؟

آیا واقعا خنده بر هر درد بی‌درمان دواست ؟

در فصل سرما چه ورزش‌هایی انجام دهیم بهتر است ؟

چرا شیرینی‌ها چاقمان می‌کنند ؟

بایدها و نبایدهای خوردن ماهی

 

 تقویت هموگلوبین: هموگلوبین یک نوع پروتئین است که در متابولیسم بدن مهم است. اولا برخی از آنها در حال توزیع اکسیژن به تمام سلولهای بدن هستند و دوما برای رشد جنین در دوران بارداری از اهمیت برخوردار است.

مقابله با استرس: یکی از مزایای خوب گوشت بز این است که گوشت بز می‌تواند روحیه شما را تقویت کند. به همین دلیل اگر به هر دلیلی احساس استرس می‌کنید، گوشت بز به شما کمک می‌کند تا با آن مقابله کنید.

دارا بودن امگا۳: اکثر مردم تصور می کردند که اسید چرب امگا ۳ فقط در محصولات ماهی یافت می‌شود، اما اگر غذای دریایی تازه به سختی در منطقه شما یافت شود، می‌توانید گوشت بز را به عنوان جایگزین مصرف کنید.

تامین کلسیم و آهن بدن: انواع مواد معدنی در گوشت بز وجود دارد که یکی از آنها، کلسیم است. اطمینان از دریافت کلسیم کافی به صورت روزانه می‌تواند به حفظ سلامت استخوان کمک کند. علاوه بر این، از مشکلات بیشتر مربوط به تراکم استخوان و سلامت مفصل نیز می‌توان جلوگیری کرد. همچنین گوشت بز برای افرادی که دچار کم‌خونی هستند نیز مفید است.

کمک به لاغری : گوشت بز سرشار از ویتامین بی است که می‌تواند به سوزاندن چربی اضافی در بدن کمک کند تا شکل اندام شما را حفظ کند.

ضد پیری: نکته جالب در مورد گوشت بز این است که می تواند ضد پیری عمل کند. دلیل آن این است که گوشت بز چنان غنی از مواد معدنی به ویژه آهن است که می‌تواند باعث تقویت سلول‌های سالم و یا تولید سلول‌های جدید شود. بنابراین، مصرف گوشت بز به طور مرتب می‌تواند کاری کند که جوان‌تر به نظر برسید.

 

 

 

 

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سینا
ارسالی در
بنده گوشت خوار هستم و گوشت بز کاملاً تب سرد هست و نسبت به گوشت کهره و بره و قوچ و پازن و گوساله مزه آنچنانی ندارد کثیف ترین نوع گوسفند هم بز هست و شناخته شده
ناشناس
ارسالی در
دوروز،دیگه،از،فوایدگوشت،الاغ،هم،تبلیغ میکنیدکی،به،کیه،تاریکیه،
شهروند
ارسالی در
گوشت بُز دیرپَزه و نیاز به دندانهای فولادی داره واسه جَویدن ?.
خودتون بخورید ، نوش جانتون ..
رضا
ارسالی در
تخم مرغ قادر نیستیم بخریم از فواید گوشت بز میگی جالبه
ناشناس
ارسالی در
گوست بز سردیه